Beli Emas atau Beli Handphone

Bersyukur pada Allah Taala kerana dengan izinNya terbuka dihati aku untuk mengenali pelaburan emas dan menceburkan diri dalam pelaburan emas.Rasa rugi pulak kerana baru menyedari akan potensi pelaburan emas untuk masa depan.Insyallah kalau tidak ada halangang , minggu depan aku akan mula bergiat secara aktif dalam pelaburan emas di Malaysia.

Cuba anda renung dan fikir-fikirkan . Pada suatu hari anda ingin membeli handphone / hp baru .Mesti handphone yang anda inginkan glamour . bergaya dan mempunyai ciri-ciri yang canggih seperti mempunyai camera , wifi , 3g dan sebagainya.Dengan ciri-ciri seperti itu tentu harganya bernilai ribuan ringgit.So apa tindakan yang anda lakukan adalah mengeluarkan duit dan terus membeli.Selang beberapa bulan anda telah jemu menggunakan handphone tersebut dan ingin menjualnya.Adakah nilai handphone tersebut sama dengan nila semasa anda membelinya.Tentu sama sekalinya tidak.So anda akan kerugian.

So bagi mengelak kerugian seperti ini berlaku dalam hidup anda , apa kata guna tip dibawah :

Keluarkan duit – pergi membeli emas – gadaikan emas tersebut – pergi beli emas  = Apa yang anda akan dapat adalah handphone dan emas.

Jika anda memilih kaedah diatas , anda akan mempunyai emas , nila emas yang anda miliki tersebut akan sentiasa bertambah dari semasa ke semasa.So marilah kita sama-sama menjadi seorang yang bijak dalam mengurus kewangan dan aset masa depan.Emas adalah cara terbaik menyeleasaikan segala masalah kewangan anda.Selamat berjumpa kembali…

2 comments

  1. sy setuju tu.xjd la nk beli h/phone..baik beli emas dulu,dgn 2k dah blh dpt 4 dinar emas..

    [Reply]

    Sabri Reply:

    yup , pakai jer hp yg sedia ada selagi boleh guna , kalau nak beli tengok keperluan kita, kadang-kadang hp canggih tapi tak guna pun menu yang ada dalam tu

    [Reply]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *