• Melabur Emas Guna Apa Yang Ada

    Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.Ok hari ini saya nak ajak anda untuk memikirkan satu persoalan. Ya, satu persoalan yang BOLEH menjadikan anda bakal jutawan sebenar atau orang yang biasa-biasa sahaja.
    Cuba anda jawab dengan jujur persoalan –persoalan ini;

    1) Berapa ramaikah yang berjaya membuat simpanan sekurang-kurangnya 10% daripada gaji / income setiap bulan?
    2) Adakah anda juga berjaya lakukan tabiat di atas tu?
    3) Agak-agak berapa lama anda boleh bertahan kekalkan tabiat di atas, menyimpan secara konsisten? Sehari? Sebulan? Setahun?….10 tahun?….

    Perasan tak, kalau kita berjaya menyimpan RM550 sahaja setiap bulan selama 33 tahun di bank pada kadar 8% setahun, anda dah boleh jadi jutawan dah.Itulah hebatnya kuasa menyimpan ! Ia boleh menukarkan anda dari orang yang biasa-biasa kepada seorang jutawan, diam-diam jer.Tapi itu kalau dapat simpan selama 33 tahun dengan konsisten setiap bulan tak miss.Kalau umur anda masa mula menyimpan tu dah 25 tahun, maknanya bila berumur 58 tahun anda dah bergelar JUTAWAN. Pencen sebagai jutawan tu…….

    Sebenarnya OK jer plan tu, cuma kalau pada sayalah…ada cara lain tak yang lebih best dan “adventure” , dengan menyimpan sahaja boleh jadi jutawan dengan lebih pantas?Kalau anda nak tahu, teruskan membaca…..Saya akan berikan satu tips menarik bagaimana nak jadi jutawan cara pantas dengan menyimpan sahaja.

    TIPS Jadi Jutawan Pantas Dengan Menyimpan.

    Ok seperti yang dijanjikan, saya nak beri tips menarik yang boleh anda cuba untuk jadi jutawan cara pantas dengan menyimpan sahaja.Caranya adalah dengan simpan saving gaji anda 10% dalam bentuk emas!

    Kenapa emas pulak?

    Sebab utama adalah kenaikan tahunan emas yang tinggi 20-30% setahun .Dengan kenaikan sebegitu, ia akan mempercepatkan perjalanan anda untuk jadi jutawan pantas.

    Kedua adalah sifat emas itu yang terkenal dengan sifatnya “kalis inflasi”.Kalau kita menyimpan dengan cara yang saya ceritakan sebelum ini, dengan wang kertas, nilainya akan menurun walupun jumlah duitnya banyak RM 1 juta.Tapi kalau simpan dalam bentuk emas, nilainya selepas 33 tahun akan menyebabkan anda jadi jutawan berganda-ganda…bukan RM 1 juta yang boleh anda kutip, malah lebih RM 1 juta.

    Ha ha….lagi hebat kuasa emas ini, itulah nilai wang sebenar…..

    Tapi walaupun simpan dengan emas tu betul-betul menguntungkan, namun ada beberapa masalah yang meyebabkan saya kira susah untuk anda lakukan cara ini, simpan emas setiap bulan.

    Saya tahu, anda memang nak buat cara tu, simpan emas tiap-tiap bulan dan jadi jutawan pantas, tapi sukar nak buat…..mungkin inilah masalah anda dalam nak lakukan cara diatas;

    1) Gaji kecil, saving pun tiada. Jangankan RM100 sebulan, malah RM30 pun tak boleh nak disimpan.
    2) Harga emas kan mahal. Baru 1 gram pun dah beratus ringgit harganya. Mana larat nak beli tiap-tiap bulan.
    3) Leceh lah pulak nanti dah simpan emas tiap-tiap bulan, mana nak letak emas-emas tu? Takkan nak letak semua kat rumah, bahaya tu…
    4) Bila semua saving dah jadi emas, kalau berlaku kes-kes kecemasan, nak cekau duit cash kat mana?
    5) Dalam fikiran anda hanya tertumpu pada perkataan “PINJAMAN” sahaja untuk emas. agak-agak nak melabur emas nanti, guna pinjaman bank sahaja lebih mudah untuk beli emas.
    6) Mungkin juga anda tak minat lagi dengan pelaburan emas. Jangan begitu, rugi kalau tak belajar pelaburan emas ni. Banyak kelebihannya emas ni. Tak kenal maka tak cinta.
    7) Mungkin anda pernah kena tipu atau rugi besar dalam satu pelaburan. Dah serik dah. Malas nak belajar apa-apa jenis pelaburan yang kena keluar modal untuk nak mula.

    Ok itu antara masalah yang mungkin anda hadapi walaupun berminat dengan cara yang saya cadangkan.Saya akan huraikan apa yang boleh anda lakukan untuk atasi masalah di atas tu untuk teruskan misi anda jadi jutawan pantas dengan menyimpan sahaja.

    Download Free Preview Melabur Emas Tanpa Modal

    Kelebihan Melabur Emas Tanpa Modal (PETM).

    Kelebihan-kelebihan jika anda lakukan strategi Melabur Emas Tanpa Modal.Seperti yang saya katakan, dengan teknik ini anda boleh terus bermula terus, tak perlu nak cari modal lain. Apa yang perlu anda lakukan adalah fahamkan strateginya dan terus praktikal lakukannya dengan konsisten.

    Ok, saya huraikan kelebihan strategi melabur emas tanpa modal;

    1) Tidak perlu buat pinjaman dari bank atau sesiapa untuk nak mula. Masing-masing ada pekerjaan. Pinjam sekejap duit gaji bulanan anda untuk membeli stok emas. Tidak lama lepas tu dah dapat balik duit gaji asal.
    2) Mudah untuk lakukannya secara konsisten setiap bulan tak miss.
    3) Strategi PETM boleh dilakukan walaupun gaji anda kecil, tiada “regular” saving atau susah nak ada saving.
    4) Ada 6 kaedah PETM berkesan yang dah saya lakukan. Lagi lama dan semakin besar stok emas di tangan anda, semakin mudah nak lakukan PETM ini. Lama-kelamaan stok emas itu sendiri yang tolong belikan emas anda setiap bulan. Duit gaji sekadar membantu sahaja.
    5) Ada caranya anda boleh bina stok emas tiap-tiap bulan tapi stok tak perlu semuanya simpan di rumah jika takut ada bahaya menanti .
    6) Target utama permainan PETM ini adalah untuk dapatkan seberapa banyak emas fizikal di dalam tangan, bukan di dalam Ar Rahnu.
    7) Tidak akan menyebabkan surat pajak berisiko untuk terlelong. Ini kerana bila anda sudah faham teknik melakukan PETM dan teknik melepaskan stok di Ar Rahnu, ia tidak akan jadi masalah bila anda memasuki Ar Rahnu.
    8) Sesiapa pun boleh lakukannya, hatta pelajar uinversiti pun boleh.
    9) Memupuk budaya menyimpan yang konsisten setiap bulan. Menyimpan pula adalah kunci kekayaan dan emas adalah harta sebenar.

    Macam mana, banyak tak kelebihan buat PETM ini. Ada banyak lagi sebenarnya kelebihan yang tak terhurai di sini. Apa yang pasti, bila anda dah mula lakukan dan berhasil, saya yakin anda tak akan menoleh ke belakang lagi. Seperti saya sendiri, teknik PETM ini dah jadi satu teknik “favourite” sebab saya dah berjaya hasilkan stok dari stok emas yang sedia ada, setiap bulan.Download Free Preview Melabur Emas Tanpa Modal

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>