Tokey Emas ! Emas 1 Kilo

Salam sahabat emas , moga hari ini lebih baik dari semalam bab umpama seindah sinaran emas ūüôā . Wahhh berpuisi pulak saya…..Semalam saya sembat sembang di yahoo mesenger bersama agen pg di kawasan Putrajaya iaitu saudara En Ahmad Azman selaku admin Goldemas.Com.So kalau sesiapa yang ingin beli emas bolehlah hubungi En Ahmad Azman yea…lagi pun kalau dilihat pada graf , kenaikkan harga emas semakin menjadi-jadi.So cepat-cepatlah beli emas sebelum terlambat….

Sepanjang citcat bersama beliau , banyak jugak ilmu yang dikongsi¬† tentang selok belok pelaburan emas ( pelaburan emas bukan skim cepat kaya¬† tapi ada jugak yang exploitasi emas menjadi skim cepat kaya ).Terima kasih ler bro atas tunjuk ajar , saya budak baru belajar kalau salah tolong tunjukkan.Cuma satu jer saya hairan ” macam mana En Ahmad Azman¬† tahu , sahabat sekeliling saya sekarang panggil saya dengan panggilan “tokey emas”.Mula-mula¬† terkejut jugak macam mana saudara En Ahmad Azman tahu tapi bila dia cakap , boleh dikatakan semua agen pg mendapat gelaran “tokey emas” secara automatik apabila mula menjual emas.Ooooo macam tu ………

Kadang-kadang rasa segan jugak bila , sahabat/kawan-kawan/saudara mara¬† bagi gelaran macam tu….Mana tidaknya pakai kereta proton jer tapi jual emas…hahahahahaha…..Tapi tak per ler , kata-kata itu satu doa.So setiap kali dipanggil dengan gelaran “tokey emas” , saya membalas dengan InsyaAllah amin.Semoga panggilan “tokey emas” yang diucap oleh sahabat sekeliling kita bukan¬† sindiran.Seperti kata En Azman , orang Melayu penuh dengan PHD.So , saya harap teman seperjuagan jangan bersangka buruk , jika dipanggil dengan gelaran “tokey emas”.Sebaliknya meng amin kan apa yang diucap oleh orang sekeliling.Teruskan perjuagan mengembalikan emas ke tempat yang sepatutnya….

3 comments

  1. salam tokey emas,

    emas satu kilo. sama-samalah kita doakan semoga perniagaan semua agen bertambah maju dan berkat sambil dapat membantu menjana dan membaiki ekonomi masyarakat sekeliling.

    tahniah buat anda.

    [Reply]

  2. Tokey emas memamg layak diberi sekiranya kita berniaga emas. Tambahan lagi sekiranya kita memperbanyakkan cabang emas tu selain dari PG/PD’s, emas buruk, emas terpakai, emas rosak, cuci emas, baiki emas, emas lelong dan surat pajak.

    Macam saya, di pejabat memang dah dipanggil Tokey emas, di tempat kerja isteri pun, diaorang panggil tokey emas dan bila gi kedai emas pun, pemilik kedai emas panggil kita tokey emas….semua tu doa…doa…doa. Best kan

    Bila time kita hulur bisnes kad , member kata tokey emas ye. Best-best…

    Insya Allah, kita bermula dengan kecil2an tetapi dengan jujur. Jangan kan saga atau wira, Hummer pon boleh dapat….

    yang pasti jujur dan ikhlas, berniaga sambil beramal.

    [Reply]

    Duwanz Reply:

    rupa2nya saya pun sama… sejak minggu lepas orang2 opis menggelarkan saya tokeh emas…. mula2 saya tercengang.. lepas beberapa saat daripada tu baru saya sedar apa yang diorang maksudkan.. heheh… betul tu, kita aminkan ja doa2 orang yang berkata sebegitu..
    semoga kemeriahan rezeki akan sentiasa mendatangi kita….

    [Reply]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *