Tiada Istilah Menyesal Beli Emas

Salam sahabat emas….Pernah tak sahabat mendengar  “menyesal aku beli emas” keluar dari mulut pembeli emas.Kalau ada tolong angkat tangan….eshhh ada yang angkat tangan erk tapi minta maaf ler saya tak nampak.So saya anggap tiada yang menyesal beli emas.

So  kesimpulannya tiada perkataan menyesal dalam kamus dewan bahasa emas.Kalau kita beli produk lain , mesti ada menyesal , kalau tak percaya cuba tanya pada diri sendiri.Itulah powernya emas dihati insan bergelar manusia.Ini kerana emas mempunyai ciri-ciri istimewa iaitu tidak boleh di binasakan dan tidak boleh dibuat.Jika sudah terbukti tiada perkataan menyesal beli emas , mengapa sahabat semua masih tidak mahu membeli emas walaupun 1 dinar.

Dialog Lawak Emas Tak Masuk Akal :

Emas : Menyesal aku beli emas semalam.

Belian : Mengapa pulak menyesal ?

Emas : Yer ler , tengok harga hari ini naik , aku beli semalam RM2000.00 tapi harga hari ini RM2020.00.

Belian : ?

6 comments

  1. ada. pembeli aku ramai yang menyesal. menyesal x beli byk masa harga murah.

    [Reply]

    jebartzz Reply:

    Aku pulak memang takde sape pun yang angkat tangan…. Hehehe… (aisey aku belum ade customer la)

    [Reply]

    emas kini Reply:

    sabar jebartzz….insya Allah ada ler rezeki tu….kadang-kadang kita tak tahu

    [Reply]

  2. aku beli emas 20gm x 2 keping. masalahnya emas aku belum sampai lagi kat tangan tapi dah untung hampir RM100 lebih untuk 1 keping.

    macam mana ni??? menyesal aku beli sket

    [Reply]

    pokya Reply:

    ayat lazim pembeli/pelabur emas

    [Reply]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *